De eerste dagen.. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu De eerste dagen.. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu

De eerste dagen..

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Zondag ben ik na iets meer dan een dag reizen aangekomen in Nepal. Onderweg hebben we een Nederlandse jongen leren kennen die in Kathmandu als vrijwilliger weeshuizen gaat bouwen. De 8 uur durende overstap in Delhi was een stuk minder lang met z'n drieeen dan ik vooraf had verwact. Omdat Bas en Jan wilden roken op het vliegveld in Moskou werd ik voor het eerst omgeroepen op een vliegveld. Toen zijn we toch maar gaan rennen naar de gate.

Kathmandu is fantastisch. Het is druk, gezellig, goedkoop en ontzettend mooi. De ijle lucht waar ik voor gewaarschuwd was merk ik niets van. Het eten is heerlijk en vandaag hebben we met z'n tweeen voor ongeveer 55 cent een heerlijke lunch op. Er zijn hier veel honden, mussen, vage vogels en een soort hele grote eekhoorns. Die laatste is te snel voor de foto.

Alles is 's avonds open tot een uur of 11. De locals zijn vriendelijk, behulpzaam en totaal niet opdringerig. Afdingen gaat makkelijk (vooral als je net als wij gewoon geen extra troep wilt). Het grootste deel van de touristen zijn hippies. Op straat word je dan ook zo nu en dan wat wiet aangeboden. Hoort een beetje bij de cultuur denk ik.

De komende dagen proberen we nog wat van de stad te zien. Als ik weer internet heb geef ik een update :)

  • 20 Maart 2012 - 16:44

    Rein Kouwenhoven:

    Fantastische foto, die scooter op die fietstaxi!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Azie 2012

azie

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2012

Hampi

14 Oktober 2012

Goa

30 September 2012

Een stukje Nederland in Cochin

30 Augustus 2012

RACen naar Rishikesh

25 Augustus 2012

Leh
Marjolein

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 28528

Voorgaande reizen:

17 Maart 2012 - 15 Maart 2014

Azie 2012

12 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Azie 2013

Landen bezocht: