Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Pololem, India van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu

Goa

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Oktober 2012 | India, Pololem

Onderweg naar Goa vind ik kamelen op het strand in Allepey en een serieuze snake boat race op Monroe Island vlakbij Kollam. Ik eet bij een van de roeiers uit de race. Zijn moeder maakt de beste en meest uitgebreide Thali die ik tot zover gezien heb. Bij de race word ik als een echte VIP onthaald en in mooie tuinstoeltjes bij de finish gezet.

De trein terug naar Kollam is ook legendarisch. Deze kost voor 23 kilometer maar 5 cent per persoon. Ongelofelijk. De AC chair car naar Karmali in Goa is veel duurder maar valt vooral tegen omdat het zo koud is. Door de kou zorgt er wel voor dat het erg gezellig is in de halletjes tussen de airco wagons. Door een jongen in de trein word ik uitgenodigd om alle sights in Mumbai samen te bekijken.

Om 3 uur ´s nachts komen we aan in Goa. Samen met twee duitse meiden neen ik een taxi naar Anjuna (de eerste 2 dagen denken we alleen dat het Arambol is). Heel gezellig, op een van van de laatste dagen doen we mee met een vrijgezellenfeest van een willekeurige indier. Daarna gaan we nog een paar dagen naar Arambol. Het strand is mooi maar het zoetwatermeer is prachtig, net als de jungle die erachter ligt.

Via coachsurfing kom ik bij een local op een eilandje vlakbij Panjim, de hoofdstad van Goa.Onze host is aardig maar wel raar. Hij zeurt constant over andere gasten. Tegelijk met ons verblijft er een vriend van hem. Hij is een boek aan het schrijven en heeft te gekke ideen over hoe de wereld werkt. Een paar weken eerder heeft hij onze host over de vloer gehad in zijn huis in Mumbai. Achteraf blijkt dat onze host zijn “vriend” verplicht te betalen voor zijn verblijf (en royaal ook) omdat hij niet 3 uur per dag in de tuin heeft gewerkt. Daar zijn vrienden voor, blijkbaar. Mijn verblijf is verder prima, ik kook een paar keer en doe boodschappen, dat lijkt hij voldoende te vinden.

Ik neem een bus naar Palolem. Wow. Het strand is ontzettend mooi en heel schoon. En de zonsondergang tussen het vasteland en een met palmbomen bezaaid schiereiland is geweldig!

En nu op naar Hampi. Met nog maar 1 maand op het visum gaat de tijd nu echt dringen. Ik heb een strakke planning, als het goed is gaat het lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Azie 2012

azie

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2012

Hampi

14 Oktober 2012

Goa

30 September 2012

Een stukje Nederland in Cochin

30 Augustus 2012

RACen naar Rishikesh

25 Augustus 2012

Leh
Marjolein

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 28559

Voorgaande reizen:

17 Maart 2012 - 15 Maart 2014

Azie 2012

12 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Azie 2013

Landen bezocht: