Hampi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu Hampi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu

Hampi

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Oktober 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanuit Pololem (Goa) ga ik met een nachtbus naar Hampi. Bij aankomst om 7 uur staat er ruim 20 man met een aanbod voor een rikshaw, hotel of allebei. Samen met een stel Israëliërs drink ik eerst een kop sterke thee en ga dan met de vriendelijkste propper mee. Na onderhandelen hebben we bij de goedkope kamer ook een bijna gratis een tour door Hampi van een hele dag. Hampi staat vol eeuwenoude tempels en een groot deel van de hotels is dit jaar deels afgebroken omdat ze te dicht bij de belangrijkste tempel staan. India style natuurlijk, daarom staat letterlijk de helft van elk geruineerd gebouw er nog. Na twee uur tempels kijken komen we er alle 4 achter dat het wel mooi is maar ook machtig saai. De gids neemt ons mee naar een waterval in de buurt.

Na een half uur door de modder lopen en over water en stenen springen komen we aan bij de waterval. Overal liggen rotsen opgestapeld, soms wel van 2 meter groot, en het water heeft hele bizarre vormen uitgesleten in de steen. In de rivier bij de waterval liggen ook grote keien. Het ene moment is het water 2 meter diep en vervolgens stoot je tegen een steen aan die bijna tot de water oppervlakte komt. Een van de Israëliërs gaat midden in de rivier op een steen staan. Uiteraard worden er wat grappen gemaakt over joden die op het water kunnen lopen..

De volgende dag verken ik het deel van Hampi aan de andere kant van de rivier. In ruil voor 4 bananen mag ik met een gezin in een taxi mee naar de Hanuman tempel. De tempel zelf is niet erg groot maar omdat je ruim 600 treden op moet om er te komen is het uitzicht wel fantastisch. Ik bezoek nog een paar tempels en onderweg kom ik een hoop leuke mensen tegen. De locals willen allemaal op de foto, ik krijg van 6 mensen een uitnodiging om bij hen thuis te komen eten. Bij 1 familie kom ik echt niet weg voor ik thee heb gedronken en een mooie bloem in mijn haar heb gekregen. Mensen zijn hier zo aardig. Ik krijg aan het einde van de dag nog een lift (achter op de motor) van een Indiër terug naar Hampi.


  • 25 Oktober 2012 - 23:27

    Suzan:

    Hallo Lein,

    Wat heb jij enorm veel meegemaakt de afgelopen maanden zeg, maar wat een vervelende reden om weer naar Nederland terug te komen en ook moeilijk om Jan daar achter te moeten laten. Heel veel sterkte de komende tijd en mocht je zin hebben om langs te komen, je weet waar we wonen en je bent van harte welkom.

    Groetjes,
    Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Azie 2012

azie

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2012

Hampi

14 Oktober 2012

Goa

30 September 2012

Een stukje Nederland in Cochin

30 Augustus 2012

RACen naar Rishikesh

25 Augustus 2012

Leh
Marjolein

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1162
Totaal aantal bezoekers 28552

Voorgaande reizen:

17 Maart 2012 - 15 Maart 2014

Azie 2012

12 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Azie 2013

Landen bezocht: