Never go to Thailand - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu Never go to Thailand - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Marjolein Korbee - WaarBenJij.nu

Never go to Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Mei 2013 | Laos, Don Det Tok


http://www.youtube.com/watch?v=04jJWHpJlcM

Na Myanmar is Thailand toch wel een cultuurschok voor me. Na een lange nacht op Khao san road kom ik Pete tegen in de 7eleven. Ik ken hem uit een hostel in Vietnam. Hij laat me de stad zien en we gaan samen naar een Muay Thai wedstrijd voor ik naar Koh Chang vertrek en hij naar Krabi. Op Koh Chang doe ik een paar dagen helemaal niets samen met een stel Finse meiden. Weer bruingebakken kan ik daarna naar het noorden van Thailand.
Terwijl ik op de bus naar Chiang Mai wacht zie ik een loslopend konijn knagen aan backpack. Ik waarschuw Chris en we raken aan de praat. Chris noemt het konijn Roger. Helaas kan Roger niet met ons mee. Tijdends een busrit van 16 uur haalt Chris me over om mee te komen naar Pai. Ik heb nog een paar dagen voor Magnus in Chiang Mai aankomt en ik besluit met Chris mee te gaan. Onderweg naar Pai komen we Laura tegen. We delen met z'n drieen een bungalow in Pai. We zwemmen in watervallen en crossen door de bergen op oude brommertjes. Na twee dagen moet ik terug naar Chiang Mai voor Songkran.

Voor de derde keer in 4 maanden vier ik nieuwjaar. Eerst in Nederland, daarna Tet in Vietnam en nu Songkran in Thailand. In Thailand is April de heetste maand van het jaar, daarom vieren ze oud en nieuw niet met vuurwerk maar met water. De hele stad wordt een groot watergevecht. Iedereen gaat de straat op met emmers en waterpistolen (soms gevuld met ijswater) om zo veel mogelijk mensen een gelukkig nieuwjaar te wensen. Binnen een paar minuten ben ik dan ook compleet doorweekt. Magnus en ik besluiten dat het tijd is om onszelf te verdedigen en kopen een reeks waterpistolen. Met zijn Noorse legertraining is Magnus iets enthousiaster en het gevecht en ik haak af voor koffie met Joe, iemand die ik in Bangkok heb ontmoet.

Op dag twee ga ik weer uitgerust de straat op. Ineens staat Pete weer voor me. Driemaal is scheepsrecht dus we besluiten om een tijdje samen te reizen. Magnus vertrekt naar Bangkok en door een vreemd toeval kom ik ineens weer in Pai terecht. Samen met Chris en Laura blijven we nog een weekje hangen in Pai. Als ik ineens nog maar een paar dagen op mijn visum heb, komt de paniek opzetten. We besluiten om snel nog een naar Sukhothai te gaan voor we doorgaan naar Laos. Sukhothai is heel rustig en heeft een stel prachtige ruines en buddha beelden. Compleet uitgerust gaan we, met een tussenstop in Chiang Rai, naar Luang Prabang in Laos.


  • 15 Mei 2013 - 09:49

    Petra En An:

    Wat zul jij een geluk hebben in dit (alweer nieuwe) jaar!
    Ben je inmiddels nog op de hoogte in welk jaar we leven? Het is mooi dat het leven je zo toelacht toch?
    Het klinkt alsof je plezier hebt en dat is waar je voor gaat. Persoonlijk kan ik niet terugvinden waarom Thailand niet zou kunnen? Hooguit dat het er lekker luieren is ;-)
    Prachtige foto's ook weer.

    Veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

Azie 2013

.

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2013

Never go to Thailand

02 April 2013

This is Burma

05 Maart 2013

Grotten en poppenkast

22 Februari 2013

Hoi An / Hue

13 Februari 2013

Happy New Year!
Marjolein

Actief sinds 28 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2105
Totaal aantal bezoekers 28507

Voorgaande reizen:

17 Maart 2012 - 15 Maart 2014

Azie 2012

12 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Azie 2013

Landen bezocht: